
Stały kontakt ze zdjęciami nie ułatwia rozpoznawania twarzy
20 sierpnia 2014, 12:17Mimo szkolenia i wieloletniego doświadczenia, przedstawiciele służb paszportowych wcale nie radzą sobie lepiej z weryfikacją prawdziwości zdjęć z dowodów tożsamości, a więc z identyfikacją twarzy.

Co przeszkadza w nauce języka?
24 lipca 2014, 14:10Dorośli i dzieci mają różne zdolności odnośnie nauki języka. Dorośli dobrze przyswajają sobie słowa, podczas gdy dzieci mają niesamowitą zdolność do wyłapywania niuansów, które często dorosłym umykają. Przyczyną tych różnic jest budowa mózgu

Mówimy, co czujemy, czujemy, co mówimy
27 czerwca 2014, 11:56Artykulacja samogłosek wpływa na emocje i na odwrót.

Wzrok ze słuchem - dwa bratanki
27 maja 2014, 06:42Kora wzrokowa wykorzystuje również dane pochodzące z uszu. Dźwięki tworzą wyobrażenia wzrokowe, mentalne obrazy i automatyczne projekcje, dlatego, jeśli np. jesteś na ulicy i słyszysz odgłos zbliżającego się motocykla, oczekujesz, że zza rogu wyłoni się właśnie motor. Gdyby się okazało, że to koń, byłbyś bardzo zaskoczony - podkreśla prof. Lars Muckli z Uniwersytetu w Glasgow.

W ciągu 16 lat przeszedł 3 rodzinne przeszczepy nerki
12 maja 2014, 10:51W ciągu 16 lat 42-letni obecnie Andy Knox z Warrington w Wielkiej Brytanii przeszedł 3 rodzinne przeszczepy nerki. Mężczyzna mówi, że czuje się, jakby dano mu 4 życia.

Zestresowani jeżdżą lepiej
29 kwietnia 2014, 10:47Najnowsze badania wykazały, że młodzi ludzie, którzy są bardziej wrażliwi na stres, powodują mniej wypadków na drogach. Ci, u których poziom hormonu stresu – kortyzolu – rośnie bardziej w sytuacjach stresowych, doświadczają mniejszej liczby wypadków lub sytuacji bliskich wypadkom w czasie pierwszych miesięcy posiadania prawa jazdy.

Przed rozmową z małżonkiem warto zbadać poziom cukru
15 kwietnia 2014, 11:49Niższy poziom cukru sprawia, że osoby zamężne/żonate są bardziej złe na partnerów i bardziej skłonne do agresywnego wyładowywania się na nich.

Natręctwa bardziej rozpowszechnione niż sądzono
9 kwietnia 2014, 10:36Badanie ludzi z 6 kontynentów wykazało, że aż u 94% występują niechciane, natrętne myśli, wyobrażenia i/lub impulsy.

Wyobrażanie zapachu dźwignią reklamy?
24 lutego 2014, 15:10Wyobrażanie sobie zapachu produktu (ang. smellizing) zwiększa chęć nabycia i skonsumowania reklamowanych produktów.

Kłamstwo i kreatywność to dwie strony tego samego medalu?
20 lutego 2014, 12:29Kłamstwo na temat wyników w jednym zadaniu może zwiększyć kreatywność w kolejnym. Dzieje się tak, bo ludzie stają się mniej ograniczeni zasadami.